FAQ

Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen in verband met de mobiliteitsoplossing Kia Flex.

Algemeen

De abonnementsformule Kia Flex is een all-in mobiliteitsoplossing. U dient enkel het gewenste model te selecteren en vervolgens de gewenste looptijd en het kilometrage in te geven. U betaalt geen enkel voorschot noch dossierkosten.

De getoonde maandprijs is alles inbegrepen: een nieuw voertuig, onderhoud, herstellingen, onbeperkt zomerbanden, omnium verzekering evenals een 24/7-pechbijstand.

Het enige dat niet is inbegrepen in de prijs is het verbruik van diesel, benzine of electriciteit.

U dient een particuliere klant te zijn, woonachtig in België, en drager te zijn van een geldig rijbewijs categorie B. Uw kredietdossier dient bovendien te moeten worden geaccepteerd door AXUS N.V./S.A.

Wij zijn te uwer beschikking voor verdere vragen via talefoon op 02/706.42.42 (maandag tot vrijdag van 8h tot 18h) of via e-mail op customercare@axus.be 

U geniet van flexibiliteit voor het afsluiten van uw Kia Flex contract! U kan een looptijd kiezen van 6, 12 of 18 maanden. Wij zullen vervolgens met u contact opnemen voor het einde van de abonnementsperiode teneinde samen met u een nieuwe mobiliteitsoplossing te vinden. 
Goed om weten: Wij geven u na afloop van het contract 5 dagen de tijd om uw wagen binnen te brengen bij uw Kia concessiehouder.

U kan alle nuttige documenten terugvinden en downloaden op onze download pagina

De wagens die we via Kia Flex aanbieden zijn uitsluitend nieuwe wagens. 

Tijdens de reservatie

U krijgt de mogelijkheid om uw dichtstbijzijnde Kia concessiehouder te selecteren tijdens het bestelproces.

Op dit moment bieden wij deze optie niet aan. U dient uw nieuwe Kia in ontvangst te nemen bij uw Kia consessiehouder. 

Nee, u kan enkel de wagens kiezen die beschikbaar zijn in de shop.

Echter niet getreurd: we hebben een ruim gamma aan stockvoertuigen in de shop!

Deze service is helaas nog niet beschikbaar.

U geniet van een omnium verzekering op uw Kia Flex voertuig. Deze verzekering bevat eveneens een Burgerlijke Aansprakelijkhei (BA) en juridische bijstand).

U dient dus geen eigen verzekering te onderschrijven voor dit voertuig. U kan alle details van de verzekering terugvinden in uw kadercontract of op de download pagina van deze website.

Het voertuig zal niet ingeschreven worden op uw naam niettemin u het voertuig mag gebruiken. U dient ten alle tijden het inschrijvingsbewijs bij u te hebben als u met de wagen rijdt (we bezorgen u daarvan een kopie bij aflevering van de wagen).

Nee, u dient geen voorschot noch waarborg te betalen.
Uitzonderlijk zou het kunnen dat onze kredietafdeling een voorschot vraagt teneinde een positieve kredietuitslag te bekomen. Dit zal u desgevallend worden meegedeeld. 

Tijdens de abonnementsperiode

Ja, uw gezinsleden (mensen die onder hetzelfde dak wonen als de contractant) mogen met de wagen rijden op voorwaarde dat ze houder zijn van een geldig rijbewijs categorie B en voldoen aan alle voorwaarden vermeld in de verzekeringspolis.

U bent vrij zich naar het buitenland te begeven met uw Kia Flex voertuig zolang dit land (of de landen die u doorkruist) gedekt worden door de verzekering. U kan de actuele lijst terugvinden op uw verzekeringskaart. 

 

 

U dient het nummer 02/706.42.42 te bellen voor bijstand in geval van een panne of een ongeval. 
Desgevallend kan het zijn dat men u een vervangwagen aanbiedt (zie voorwaarden in het kadercontract). 

U kan ook online uw schadeaangifte indienen.

Nee, wij voorzien geen wagenwissel tijdens uw contract. Onze abonnementen zijn echter van zeer beperkte duur wat u toelaat om al redelijk snel een nieuwe wagen te kiezen. 

Geen zorgen! Het contract voorziet een totaal aantal kilometers waar we enkel naar zullen kijken op het einde van het contract. Als u dus eens een maand minder rijdt, dan worden die kilometers overgedragen naar de volgende maand.

U bent verantwoordelik voor het laten uitvoeren van het periodiek onderhoud aan uw Kia Flex voertuig (conform de adviezen van de constructeur). U dient dus contact op te nemen met uw Kia concessiehouder wanneer de tijd voor een onderhoud is aangebroken. 

U dient echter niets zelf te betalen.

Op het einde van de abonnementsperiode

Nee, uw Kia Flex abonnement heeft een vaste einddatum die u kiest bij het ondertekenen van het contract. Wij zullen met u contact opnemen enkele weken voor het verstrijken van de einddatum om samen naar een nieuwe mobiliteitsoplossing te zoeken.

U dient uw Kia Flex voertuig binnen te brengen bij de Kia concessiehouder waar u het voertuig in ontvangst heeft genomen. 

U neemt daartoe met ons contact op om ons uw inleverdatum te laten weten (u mag tot vijf dagen afwijken van de einddatum zoals vermeld in het contract) zodat wij een einde-contract expertise kunnen inplannen voor uw voertuig. Meer info vindt u terug in het contract.

Enkele weken voor het verstrijken van de einddatum van uw contract zal u van ons ook een e-mail ontvangen met meer info. 

De contractuele kilometers worden vergeleken met de efffectief gereden kilometers. Deze check gebeurt enkel op het einde van het contract. Als u tussentijds meer of minder kilometers rijdt heeft dat geen impact op uw eindfactuur. Enkel de totaalstand van het voertuig op het moment van teruggave van het voertuig zal worden bekeken. 

Indien deze eindkilometerstand de contractueel toegelaten kilometers overschrijdt, zullen suplementaire kilometers aangerekend worden aan €0.16/km

Nee, dat is niet de bedoeling.

Aarzel niet om contact met ons op te nemen op het nummer 02/706.42.42 of via customercare@axus.be voor meer info.

Er is geen aankoopoptie voorzien bij dit abonnement. Indien u het voertuig zou wensen over te nemen kan u best contact opnemen met de Kia concessiehouder waar u het voertuig binnenbrengt.